Thursday 16 August 2007

Children of Heaven: Majid Majidi (Iran)

Ketika lalu di tepi rak-rak itu saya ternampak, The New Iranian Cinema: Politics, Representation and Cinema (2002), Edited by Richard Tapper.

Mulanya saya terjumpa tulisan tentang Makhmalbaf, akhirnya saya ketemu Children of Heaven: Majid Majidi.

Setelah saya melihat bahagian I dari karya Majid Majidi ini, saya yang bukan orang filem saja untuk menyebut kepada rangkaian TV tempatan kita, 'cukuplah dengan drama-drama cinta dan konflik rumah tangga yang tersiar bersiri-siri itu'.

Banyak lagi cerita bernilai tinggi yang boleh mendidik bangsa.

Children of Heaven: Part I


Children of Heaven: Part II

1 comment:

Bunga Rampai said...

Salam,

Kehidupan sebahagian daripada kita sarat dengan cinta material yang sukar dilepaskan.

Masyarakat kita juga kebanyakannya malas berfikir, mengkaji dan menilai.

Pendidikan itu hanya di sekolah dan universiti. Begitulah senarionya.

Alahai tanah airku...